حكومةتي هةريَمي كوردستان-عيَراق حكومة إقليم كوردستان-العراق سةرؤكايةتي ئةنجومةني وةزيران رئاسة مجلس الوزراء وةزارةتي خويَندني بالآ و تويَذينةوةي زانستي وزارة التعليم العالي والبحث العلمي سةرؤكايةتي زانكؤي سؤران رئاسة جامعة سوران فاكةلَتي ئاداب فاكلتي الآداب دارِشتي ثلاني خويَندن/كؤرس بووك بؤ سالَي خويَندني 2014-2015 زانياري مامؤستا: نــــــاوي مامؤستا:ثةخشان سابير حةمةدثسثؤري وردي مامؤستا ئةدةبى هاوضةرخذ.موبايل:07504534890 ئيميَل:pakhshan.hamad@soran.edu.iq مؤر يان واذووي مامؤستا: زانياري بةش و بابةت: نــــــاوي بةش: بةشى زمانى كوردىناوي بابةت: رِيَبازى ليَكؤلَينةوةقؤناغ: سيَيةمذمارةي يةكة: 2مؤر و واذووي سةرؤك بةش: زانياري بةرثرس و جيَطري دلَنيايي جؤري بةش: نــــــاوي بةرثرس:م.ثةروين عوسماننــــــاوي جيَطر:ذ.موبايل:ذ.موبايل:ئيميَل:ئيميَل: ثيَناسةي بابةت ئةم بابةتة بريتيية لة ناساندنى هةنطاوةكانى كؤكردنةوةى زانيارى و نوسينى ليَكؤلَينةوة بة شيَوةيةكى زانستيانة ورِيَكخستن بة شيَوةيةكى هونةرى و ورد ، لة ثالَ بةكارهيَنانى دروستى خالَبةندى وطرنطيدان بة رِيَنوس و شيَوةى رِاستى نوسين. طرنطي بابةت طرنطى ئةم بابةتة لةوةداية كة دةبيَتة رِيَرِةويَك بؤ بةرضاورِوونى وفيَربونى نوسينى رِاست و دروست ، هةروةها ضؤنيةتى مامةلَةكردن لةطةلَ كتيَب و سةرضاوة هةمةجؤرةكان وضؤنيةتى مامةلَةكرن لةطةلَ زانيارييةكانى نيَوياندا. ئامانجي بابةت 1_شارةزابون لة ضؤنيةتى نوسين و سودوةرطرتن لة زانيارييةكان و ضؤنيةتى رِيَكخستنيان. 2_ شارةزابون لة هةنطاوةكانى ليَكؤلَينةوةو ضؤنيةتى ثلاندانان. 3_ شارةزابون لة رِيَنوس و دارِشتندا. 4_ شارةزابون لة خالَبةندى كة تةوةرى سةرةكى نوسينة و رِؤلَيَكى طرنطى هةية. 5_ مةزراندنى رِيَرِةوى ليَكؤلَينةوةى زانستى بؤ خزمةتى زمان و ئةدةبى كوردى لة داهاتودا. 6_ ئامادةكردنى قوتابيان و ئاشناكردنيان بة رِيَنماييةكانى ليَكؤلَينةوة ، بة مةبةستى سودوةرطرتن لة داهاتودا. دابةشكردني خشتةي بابةتةكة هةفتةي يةكةمجؤرةكانى نوسين و دانانهةفتةي دووةمليَكؤلَينةوة _ ضةمك و زاراوة جؤرةكانى ليَكؤلَينةوة 1_ليَكؤلَينةوةى ئةكاديمى 2_ليَكؤلَينةوةى نائةكاديمىهةفتةي سيَيةمشيَوازى نوسينى ليَكؤلَينةوةهةفتةي ضوارةمبايةخ و ئامانجةكانى ليَكؤلَينةوةى زانستىهةفتةي ثيَنجةمتايبةتمةندييةكانى ليَكؤلَينةوةى زانستى مةرجةكانى نوسينى ليَكؤلَينةوةهةفتةي شةشةمسيماكانى ليَكؤلَينةوةى زانستى سيماكانى ليَكؤلَينةوةى سةركةوتووهةفتةي حةفتةمكةرةستةكانى ليَكؤلَينةوةى زانستىهةفتةي هةشتةمهةنطاوةكانى ئةنجامدانى ليَكؤلَينةوةى زانستىهةفتةي نؤيةمناونيشان وضؤنيةتى هةلَبذاردنى ناونيشانهةفتةي دةيةمثيَشةكى و نوسينى ثيَشةكى مةرجةكانى نوسينى ثيَشةكىهةفتةي يازدمضؤنيةتى كؤكردنةوةى زانيارى و رِيَكخستنيانهةفتةي دوازدةمدياريكردنى سنورى ليَكؤلَينةوةهةفتةي سيَزدةمطرفتةكانى بةردةم ليَكؤلَينةوةهةفتةي ضواردةمئةنجامدانى تاقيكردنةوةى يةكةمهةفتةي ثازدةمدياريكردنى ثلانى ليَكؤلَينةوةهةفتةي شازدةمميتؤدةكانى ليَكؤلَينةوةهةفتةي حةظدةمنوسينى ثةراويَزهةفتةي هةذدةمئةنجام و نوسينى ئةنجامى ليَكؤلَينةوةهةفتةي نؤزدةمضؤنيةتى رِيَكخستنى ليستى سةرضاوةكانهةفتةي بيستةمثوختةى ليَكؤلَينةوة و طةلَالَةكردنى ثوختةكةهةفتةي بيست ويةكضؤنيةتى مامةلَةكردن لةطةلَ زاراوةكانى نيَو ليَكؤلَينةوةهةفتةي بيست ودووليَكؤلَينةوةكانى ثيَشتر و ضؤنيةتى سودوةرطرتن و رِيَكخستنيانهةفتةي بيست وسىَثاشكؤ و ضوارضيَوةى ثاشكؤكانهةفتةي بيست وضواررِاسثاردة بؤ ضارةسةرى كيَشةى نيَو ليَكؤلَينةوةكةهةفتةي بيست وثيَنجرِاسثاردة بؤليَكؤلَينةوة لة ئايندةداهةفتةي بيست وشةشخالَبةندى وثةيرِةوكردنى لة ليَكؤلَينةوةى زانستيداهةفتةي بيست وحةوتنيشانةكانى خالَبةندىهةفتةي بيست وهةشترِؤلَى خالَبةندى لة نوسينى ليَكؤلَينةوةداهةفتةي بيست ونؤئةنجامدانى تاقيكردنةوةى دووةمهةفتةي سييةمهةلَسةنطاندنى سىَ ليَكؤلَينةوةى زانستي تيَبينى هةر قوتابيةك بة ثيَى بةرنامةى هةفتةكةى ئةركى ثةيوةست بة بابةتى خويَندنى لة هةفتةكةدا ئامادة دةكات. سةرضاوةكان 1_ غازى فاتح وةيس ، رِيَبازى ليَكؤلَينةوة، زانكؤى سةلاحةدين ، هةوليَر ،1990 2_ كاميل حةسةن بةسير، ويَذةو تويَذينةوة ، طؤظارى كؤرِى زانيارى كورد، بةرطى يازدةهةم ،1984 3_ عةلى مةحمود جوكل ،رِيَبازى ليَكؤلَينةوة ،ض1،هةوليَر ،1999 4_ د.ئيدريس عةبدوللاَ ،بنةماكانى ليَكؤلَينةوةى زانستى ، ض2، هةوليَر ،2012 5_ د.عبدالنبي عبداللة الطيب ،منهجية البحث العلمي ،القاهرة ، 2010 6_ د. عبدالرحمن عميرة ، اضواء على البحث و المصادر ،دار الجيل ،بيروت ،2011 7_ رفيق الاسام المدني ، المدخل الى اعداد البحث ،دار الكتب العلمية ، بيروت ،2006 8_ عبدالرحمن بن عبداللة الواصل ، البحث العلمي ، الرياض ،السعودية ،1999 شيَوازى تاقيكردنةوة - نمرةكان بةثيَى ئةنجامدانى ئةركةكانيان دةبيَت ، سةربارى تاقيكردنةوةى تايبةت كة زياتر ثراكتيكى دةبيَت، دادةنريَت. - تاقيكردنةوةي لةناكاو (quiz)ئةنجام دةدريَت .