پسپۆڕێكی كۆمه‌ڵناسی له‌ زانكۆی سۆران توێژینه‌وه‌یه‌ك له‌ سه‌ر سه‌له‌فییه‌ت بڵاوده‌كاته‌وه‌

Ebrahim Malazade

 

مامۆستا و توێژه‌ری به‌توانای زانكۆی سۆران له‌ به‌شی كۆمه‌ڵناسی فاكه‌ڵتی ئاداب "د. ئیبراهیم مه‌لازاده‌"، له‌ نوێترین چالاكی ئه‌كادیمی خۆیدا، توێژینه‌وه‌یه‌كی به‌ ناونیشانی (الشخصیة‌ السلفیة في كردستان: الانتما‌ء الاثني والسلوك الدیني) بڵاوكرده‌وه‌.

ئه‌م توێژینه‌وه‌یه‌، له‌ لایه‌ن ناوه‌ندی (میسبار)، كه‌ ناوه‌ندێكی تایبه‌ت به‌ توێژینه‌وه‌یه‌ و بنكه‌كه‌یان له‌ ئیماراته‌، بڵاوكراوه‌ته‌وه‌ و تیشكی خستووه‌ته‌ سه‌ر چه‌ند ره‌هه‌ندێكی سه‌له‌فییه‌ت و  كه‌سایه‌تی سه‌له‌فی له‌ كوردستان و له‌ روانگه‌یه‌كی سۆسیۆسیاسییه‌وه‌ له‌ ئینتما و ره‌فتاری كه‌سایه‌تی سه‌له‌فی، خستوه‌ته‌ به‌رچاو.

 

الشخصیة‌ السلفیة‌ في كردستان: الانتما‌ء الاثنی والسلوك الدیني

دراسة‌ سوسیوسیاسیة‌ للفرد السلفی من حیث الإنتما‌ء والسلوك،

في إقلیم كُردستان

إبراهیم ملازادە

الابستراكت:

السلفیة‌، بأبعادها التاریخیة‌، وبأجنحتها المختلفة‌، والتی لا تختلف كثیرا فی مرجعیتها، بإسثنا‌و بعض المسائل التی یتم تبنیها عند الجماعات السلفیة‌ الجهادیة‌ والتی یتم تشکیلها بحسب الظروف والملابسات الموجودة‌ في مسقط ولادتها، ولکن عند المجموعات السلفیة‌ اڵاخری یتم تأخیر هذا اڵامر أو تجاهلها، وأنها تقتنع بالعیش ضمن سلطة‌ الدولة‌، طالما هناك حریة‌ وأمان ڵاعضائها الداعین. من هنا، لمعرفة‌ البنیة‌ الفکریة‌، وحصرها ضمن المرکزیة‌ الاثنیة‌، یتم إبرازها وتحلیلها فی إطار أساسین إثنین، اڵاساس اڵاول فکرة‌ الفرقة‌ الناجیة‌، واڵاساس الثاني؛ الغربة‌ في مجتمع اڵام. من هنا، ومن خلال مقابلات، ومراقبة‌ بعض الخُطب للسلفیین، وصلنا الی أن المرکزیة‌ اڵاثنیة‌ هی الإطار النظری اڵانسب لمعرفة‌ بنیة‌ الجماعات السلفیة‌ في كُردستان، والتی تلجأ عادة‌، أما إلی العنف الخشن، أوإلی العنف المرن بشکل دائم.

بۆ زانیاری زیاتر له‌ سه‌ر توێژینه‌وه‌كه‌، كرته‌ له‌سه‌ر ئه‌م لینكه‌ بكه‌:

http://www.almesbar.net/%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D9%81%D9%8A%D8%A9-%D9%81%D9%8A-%D9%83%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D8%AE-%D8%A7%D9%84%D8%A3/