زانكؤي سؤران كؤليَذي ثةروةردة سكولي بنةرِةتي بةشي زمانى كوردي (course Book) ثةرتووكي كؤرس بؤ وانةى : رِيَطاكاني وانةوتنةوة سالَي خويَندن : 2014-2015 قؤناغي سيَيةم : زانستي طشتي مامؤستاي وانةبيَذ : ئالان ثشتيوان كريم ذمارة مؤبايل : 4750362 0750 alan_koye84@yahoo.comئيمةيل : ئامانجةكاني ئةم كؤرسة 1- ئاشناكردن و شارةزاكردني قوتابييانة بةبنةما طشتيي وسةرةكييةكاني ثيشةى وانةبيَذي , وةك ثيَداويستييةك تا لة كرداري وانةبيَذيدا ثيَرةوييان ليَبكريَت و كةلَكيان ليَوةربكيريَت . 2- فيَركردن و ئاشناكردني قوتابييان لةبارةي رِيَطا كؤن و نويَيةكاني وانةوتنةوة كة طرينطيان هةية بؤي لةبةهيَزكردن كاراكردني خؤي دواي تةواوكردني خويَندني لة ذياني ثيشةيي و وانةوتنةوةدا . 3- تيَطةيشتن لة ثرؤسةي ثةروةردة و فيَركردن و بةش و رِةطةز و ثيَكهاتةكانيان . هةروةها ضةقي كاري مامؤستا تيَياندا . 4- هةبووني شارةزايي لةداناني ثلاني رؤذانة و مانطانة و سالاَنة . هةروةها فيَربووني ضؤنيةتي داناني تيَنووسي ثلاني رؤذانة و كارثيَكردنيان . ريَطاكاني وانة وتنةوةي ئةم كؤرسة : 1-رِيَطاي ئامادةكاري (طريقة المحاضرة) رِيَطاي ثرسيار و وةلاَم (طريقة الإستجواب )-2 ريَطاي طفتوطؤ (طريقة المناقشة)-3 ريَطةى تر بةثيَي شويَن و بابةت هؤكارةكاني رِوونكردنةوة لة وتنةوةي ئةم كؤرسة 1-سود وةرطرتن لة تةختة سثي و بةكارهيَناني ثيَنووسى رِةنطاو رِةنط . 2- بةكارهيَناني ثاوةر ثؤينت . هةلَسةنطاندني قوتابييان و ضؤنيَتي نمرةدانان و دابةشكردني : يةكةم : لة (40%)ي نمرةكان , تايبةتة بة كؤششي سالاَنةى قوتابي , كة بةم شيَوةيةى خوارةوة دابةش دةبن : 1-لة 15% تاقيكردنةوةى يةكةم 2-لة 15% تاقيكردنةوةى دووةم 3- لة 10% بؤ ضالاكيي و بةشداري قوتابي لةناو هؤلي خويَندندا , بؤ ئةرك و داواكاريةكاني مامؤستاي بابةت لة تيَكرِاي سالَي خويَندن . دووةم : لة (60%) ى نمرةكان , تايبةتة بة تاقيكردنةوةى ناوةندي كؤتايي سالَ , كة كاتي دياريكردن و دةستثيَكردني لة كاتي خؤي دياري دةكريَت . بةرنامةو بابةتةكاني كؤرس بؤ ئةمسالَي خويَندن 2014-2015 مانطي (1)هةفتةكانبابةتيةكةم تيَروانيني طشتي لة سةر ريَطاكاني وانةوتنةوة هونةرى وانةوتنةوة و ثيَوةرةكاني دووةم- سيفةتةكان و تايبةتمةنديةكاني مامؤستا سيَيةم- ئةوبنةما طشتيانةى كةثيَويستة مامؤستا رةضاوى بكات لة هةر شيَوازيَك لة شيَوازةكان كة بةكاري دةهيَنيَت لة وانةوتنةوةدا . - شيَواز بة ماناي (فراوان و تةسك) و (لؤذيكى و دةرووني )ضوارةم- ئةو هؤكارانةي سنوري سروشتى ريَطاكاني وانةوتنةوة دياري دةكةن لةوانة :-سروشتي قوتابي , سروشتي بابةتي خويَندن , كةسيَتي مامؤستا , هؤكارة ياريدةدةرةكاني وانةوتنةوة (خودي , مادي) )مانطي (2) يةكةم* رِاظةو ثيَناسةو سنوري ضةمكةكان لةوانة - ريَطة - وانةوتنةوة - ريَطاي وانةوتنةوة - شيَوازى وانةوتنةوة - جياوازي نيَوان ريَطةو شيَواز - ستراتيذيةي وانةوتنةوة - جياوازي نيَوان ستراتيذيةو ريَطةي وانةوتنةوةدووةم* رِاظةو ثيَناسةو سنوري ضةمكةكان لةوانة - جياوازي نيَوان ستراتيذيةو ريَطاو شيَوازي وانةوتنةوة - فيَركردن - جياوازي نيَوان فيَركردن ووانةوتنةوة - فيَربوون - هؤيةكاني فيَركردن - طرينطي بةكارهيَناني هؤيةكاني فيَركردن (تقنيات) لة بوارى فيَركردن و فيَربوون - سيَيةم- ئامانجي فيَركاري ( الأهداف التعليمية) - ئاستةكاني ئامانجى فيَركاري (مستويات الأهداف التعليمية )ضوارةم- ثؤليَن كردني ئامانجي فيَركاري (تصنيف الأهداف التعليمية) مانطي (3)يةكةم- هةنديَك لةريَطاكاني وانةوتنةوة لةوانة: - ريَطةى ئامادةكاريي (طريقة المحاضرة ) ثيَناسة , طرنطي ئةم ريَطاية , هةنطاوةكاني جيَبةجيَكردني , باشييةكاني , كةم و كورتييةكاني .طريقة المحاضرةدووةم- رِيَطةى طفتوطؤ (طريقة المناقشة ) ثيَناسة , طرنطي ئةم ريَطاية , هةنطاوةكاني جيَبةجيَكردني , باشييةكاني , كةم و كورتييةكاني سيَيةم- رِيَطةى فيَربووني هةرةوةزي (التعلم التعاوني ) ثيَناسة , طرنطي ئةم ريَطاية , هةنطاوةكاني جيَبةجيَكردني , باشييةكاني , كةم و كورتييةكاني .ضوارةم- رِيَطةى ثرسيارو وةلاَم ( طريقة الإستجواب ) ثيَناسة , طرنطي ئةم ريَطاية , هةنطاوةكاني جيَبةجيَكردني , باشييةكاني , كةم و كورتييةكاني . مانطي (4) يةكةم- هةنديَك لةريَطاكاني وانةوتنةوة لةوانة: - نةخشةكيَشاني ضةمكةكان( الخرائط مفاهيم) طرنطي ئةم ريَطاية , هةنطاوةكاني جيَبةجيَكردني , باشييةكاني , كةم و كورتييةكاني .دووةم- طريقة المشروع طرنطي ئةم ريَطاية , هةنطاوةكاني جيَبةجيَكردني , باشييةكاني , كةم و كورتييةكاني .سيَيةم* ثلاني وانة - ثيَكهاتةكاني ثلاني وانةضوارةم* ثلاني وانة - جؤرةكاني وانةمانطي (5)يةكةم- ضةند نموونةيةك بؤ ثلاني وانوتنةوةدووةم* طرينطي كتيَبي قوتابخانة( أهمية الكتاب المدرسي) - مواصفات الكتاب المدرسي الجيدسيَيةم* طرينطي كتيَبي قوتابخانة أهمية الكتاب المدرسي - خطوات استخدام الكتاب المدرسيضوارةم* طرينطي كتيَبي قوتابخانة - راهيَناني قوتابيان لةسةر بةكارهيَناني كتيَب (تدريب الطلاب على استخدام الكتاب)مانطي (6)يةكةم* طرينطي كتيَبي قوتابخانة (أهمية الكتاب المدرسي) - مواصفاتي بةكارهيَناني كتيَب (مواصفات استخدام الكتاب)دووةم يةكةكاني بابةت (مفردات المادة موزع على المحاضرات) كة دابةشكراوة بةم شيَوةيةية: -تيَروانيني طشتي لة سةر ريَطاكاني وانةوتنةوة - هونةرى وانةوتنةوة و ثيَوةرةكاني - سيفةتةكان و تايبةتمةنديةكاني مامؤستا - ئةوبنةما طشتيانةى كةثيَويستة مامؤستا رةضاوى بكات لة هةر شيَوازيَك لة شيَوازةكان كة بةكاري دةهيَنيَت لة وانةوتنةوةدا . - ئةو هؤكارانةي سنوري سروشتى ريَطاكاني وانةوتنةوة دياري دةكةن لةوانة :-سروشتي قوتابي , سروشتي بابةتي خويَندن , كةسيَتي مامؤستا , هؤكارة ياريدةدةرةكاني وانةوتنةوة (خودي , مادي) ) رِاظةو ثيَناسةو سنوري ضةمكةكان لةوانة - ريَطة - وانةوتنةوة - ريَطاي وانةوتنةوة - شيَوازى وانةوتنةوة - جياوازي نيَوان ريَطةو شيَواز - ستراتيذيةي وانةوتنةوة جياوازي نيَوان ستراتيذيةو ريَطةي وانةوتنةوة * رِاظةو ثيَناسةو سنوري ضةمكةكان لةوانة - جياوازي نيَوان ستراتيذيةو ريَطاو شيَوازي وانةوتنةوة - فيَركردن - جياوازي نيَوان فيَركردن ووانةوتنةوة - فيَربوون - هؤيةكاني فيَركردن - طرينطي بةكارهيَناني هؤيةكاني فيَركردن (تقنيات) لة بوارى فيَركردن و فيَربوون - ئامانجي فيَركاري ( الأهداف التعليمية) - ئاستةكاني ئامانجى فيَركاري (مستويات الأهداف التعليمية ) - ثؤليَن كردني ئامانجي فيَركاري (تصنيف الأهداف التعليمية) - هةنديَك لةريَطاكاني وانةوتنةوة لةوانة: - ريَطةى ئامادةكاريي (طريقة المحاضرة ) ثيَناسة , طرنطي ئةم ريَطاية , هةنطاوةكاني جيَبةجيَكردني , باشييةكاني , كةم و كورتييةكاني .طريقة المحاضرة - رِيَطةى طفتوطؤ (طريقة المناقشة ) ثيَناسة , طرنطي ئةم ريَطاية , هةنطاوةكاني جيَبةجيَكردني , باشييةكاني , كةم و كورتييةكاني - رِيَطةى فيَربووني هةرةوةزي (التعلم التعاوني ) ثيَناسة , طرنطي ئةم ريَطاية , هةنطاوةكاني جيَبةجيَكردني , باشييةكاني , كةم و كورتييةكاني . - رِيَطةى ثرسيارو وةلاَم ( طريقة الإستجواب ) ثيَناسة , طرنطي ئةم ريَطاية , هةنطاوةكاني جيَبةجيَكردني , باشييةكاني , كةم و كورتييةكاني . - هةنديَك لةريَطاكاني وانةوتنةوة لةوانة: - نةخشةكيَشاني ضةمكةكان( الخرائط مفاهيم) طرنطي ئةم ريَطاية , هةنطاوةكاني جيَبةجيَكردني , باشييةكاني , كةم و كورتييةكاني . - طريقة المشروع طرنطي ئةم ريَطاية , هةنطاوةكاني جيَبةجيَكردني , باشييةكاني , كةم و كورتييةكاني . * ثلاني وانة - ثيَكهاتةكاني ثلاني وانة - جؤرةكاني وانة - ضةند نموونةيةك بؤ ثلاني وانوتنةوة* طرينطي كتيَبي قوتابخانة( أهمية الكتاب المدرسي) - هةنطاوةكاني بةكارهيَناني كتيَبي خويَندن (خطوات استخدام الكتاب المدرسي) - راهيَناني قوتابيان لةسةر بةكارهيَناني كتيَب (تدريب الطلاب على استخدام الكتاب) - مواصفاتي بةكارهيَناني كتيَب (مواصفات استخدام الكتاب) سةرضاوةكان: 1-, بنةما طشتييةكاني وانةوتنةوة , كةريم ئةحمةد عةزيز, هةوليَر |ضاثخانةي نارين -2014 2- مامؤستاي باش و سةركةوتوو كيَية ؟, محةمةد صالح ثيَندرؤيي , , هةوليَر /ضاثخانةى رِؤذهةلاَت , ضاثي يةكةم -2010 3- المدخل الى طرائق التدريس العامة,د . فاضل خليل إبراهيم , دار ابن كثير للطباعة والنشر / جامعة موصل , 2010 4- طرائق التدريس العامة دار المناهج د. عبد الرحمن عبد السلام جامل , , عمان ,2001 5- طرائق التدريس واستراتيجياته, محمد محمود الحيلة, 2001. 6- طرق وأساليب تدريس العلوم, ميشل كامل عطا الله, 2001. 7- تعليم العلوم للجميع, عبدلله محمد خطابية, 2005. 8- طرائق النشاط في التعليم والتقويم التربوي، عبدالخالق, رشراش أنيس و أمل أبو ذياب , 2007. 9- طرائق التدريس العامة, توفيق أحمد مرعي و محمد محمود الحيلة, 2007. 10 - الاستراتيجيات الحديثة في التدريس الفعال, محسن علي عطية, 2008. 11- طرائق التدريس والتدريب العامة، نخبة من المتخصصين، 2009. 12- طرائق التدريس, هادي طوالبة وآخرون, 2010. 13- طرق التدريس في القرن الواحد والعشرين, عبدالله بن حسين بن فرج, 2013.